Thursday, May 21, 2015

semakin dekat detik ke menara gading



Salam jumaat , indahnya hari ini seperti hari raya masjid2 dipenuhi oleh kaum muslimin untuk menunaikan solat jumaat . Debaran aku untuk melangkah ke Universiti kian terasa , dan semakin diselubungi bermacam perasaan, takut , risau dan sedih untuk meninggalkan keluarga di kampung halaman. Tinggal 6 hari saja lagi untuk aku bersiapkan diri terjun ke gelung budaya bebas universiti .

Aku harap aku dapat tapis , budaya yang buruk disana seperti pergaulan bebas , berjimba-jimba , melalukan aktiviti yang tidak berfaedah . Aku harap niat aku untuk belajar dan menuntut segenap ilmu akan kekal sehingga tamat pengajian aku selama 2 tahun . 

Aku pasti , perasaan yang aku rasakan ini juga turut dirasa oleh pelajar2 baru yang lain saat ini .Di hari jumaat yang penuh berkat ini aku ingin memohon agar segala urus aku disana dipermudahkan baik dari segi pembelajaran dan ibadah aku . 

No comments:

Post a Comment